Showing posts with label Vitamin. Show all posts
Showing posts with label Vitamin. Show all posts

Monday, April 3, 2017

RASA LEBIH CERGAS DENGAN SET HAMIL SHAKLEE!


Assalamualaikum & Hi ;))

"RASA LEBIH CERGAS DENGAN SET HAMIL SHAKLEE" - Pn Hasnitah

Gee bukan cakap2 je tau SHAKLEE ni bagus. Tapi ramai dah yang gtau dan dapat efek best bila rajin consume suplemen Shaklee ni. Alhamdulillah. 


Macam customer gee ni cakap, kak Hasnitah nama dia;

"Alhamdulillah stakat ni ok..kak biasa tkdk alahan..ambil set tu rasa lbh cergas skit x mudah letih."




Best kan. Rasa macam bestnya lah preggy ni. Enjoy je sebab lebih ceegas tak mudah letih! Hihi. InshaAllah kesanny untuk ibu & baby skali dapat. 


So untuk mummy2 to be or yang baru preggy & tengah preggy tu gee rekomen Set Mengandung dari Shaklee. Dan syoknya set ni boleh terus ambil lepas bersalin berpantang menyusu skali! Jimat!

Apa yang ada dalam set hamil shaklee ni? Meh kita tengok apa suplemen yang sesuai untuk mummy2 semua :)




Dalam jadual bawah ni pulak gee kongsikan apa kebaikan dan manfaat setiap suplemen untuk ibu hamil. 







Hubungi gee untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.


Nurzhiana Mohd Yunus

Pengedar Shaklee: ID 1085116


FB: Ziana Eunos


Terima Kasih kerana memilih Shaklee!



Monday, February 17, 2014

UBAT atau SUPPLEMENT?

Kebanyakan masih ramai dikalangan kita yang tidak faham perbezaan Ubat dan Supplement..

Jom kenali PERBEZAAN antara UBAT dengan SUPPLEMENT.

Medicine ( Ubat )
1. Ubat sama sekali ganjil dengan tubuh badan. Mereka tidak menjadi sebahagian daripada tisu-tisu kita, tidak juga menyumbang bahan-bahan berkhasiat.
2. Ubat ialah ejen-ejen bahan kimia yang kuat yang boleh mengubah fungsi –fungsi secara menggangu tindakan biokimia dan proses enzim.
3. Ubat boleh mengakibatkan kesan sampingan, kebanyakkan boleh kekal dalam badan. Malahan aspirin boleh kekal menyebabkan ganguan dalam perut, pendarahan dalam perut, loya, ganguan penglihatan, ganguan mental, bintik-bintik merah, telinga berdengung, ganguan penghadaman, dan akhirnya kematian.
4. Ubat bertindak baik hanya secara berasingan. Ianya boleh mengangu satu sama lain dan berkebolehan menghasilkan kesan-kesan sampingan.
5. Ubat baik dimakan biasanya dipertengahan waktu makan untuk mengelakkan hal yang saling mempengaruhi atau pencairan oleh kesan daripada makanan.
6. Ubat berkemungkinan membawa maut. Salah guna atau berlebihan boleh membunuh.
7. Ubat menghasilkan kesan kepada setiap orang. Tidak kira apa keadaan seseorang itu. Seseorang boleh merasai kesan pengambilannya.
8. Ubat bertindak cepat dan menakjubkan, sering mengasar. seseorang boleh menerima kesanya dalam jangka masa yang pendek beberapa minit atau jam.
9. Ubat merawat kesan atau tanda-tanda sakit, tetapi bukanya merawat punca sakit. Ianya hanya menutup kesakitan, disebaliknya ia tidak memulihkan. Tidak ada keadaan badan yang disebabkan oleh kekurangan apa-apa ubat. Contohnya sakit kepala, bukan disebabkan kekurangan aspirin pada sesuatu system.
10. Orang tua biasanya memerlukan ubat pada sukatan yang rendah kerana mudah mendapat kesan sampingan yang serius jika dibandingkan dengan orang muda.

Supplement ( Vitamin )
1. Bahan berkhasiat kesemuanya adalah semulajadi dan penting kepada tubuh badan. Jika kita kurang mengambilnya, kita akan mati atau sengsara akibat kelemahan fungsi organ.
2. Bahan-bahan berkhasiat bertindak dengan membantu tindakan biokimia dan pemprosesan enzim.
3. Bahan berkhasiat tidak menimbulkan kesan sampingan. Menggunakannya berlebihan hanya tergangu sementara. Oleh itu badan akan membina system enzim untuk menghadapi bahan berkhasiat, ianya bersedia menghadapi kelebihan.
4. Bahan berkhasiat bertindak lebih baik secara bersatu antara satu sama lain ibarat rantai. Kesemuanya harus bergabung untuk menghasilkan kesan yang lebih baik.
5. Bahan berkhasiat baik diambil bersama makanan. Ianya lebih berkesan menyerap bersama makanan dan mempertingkatkan keberkesanan penghadaman lain-lain factor makanan.
6. Bahan berkhasiat adalah selamat. Tiada satu pun kenyataan yang tercatit mengenai merbahayanya dengan pengambilan vitamin, zat galian dan asid amino.
7. Bahan berkhasiat tidak menghasilkan tindak balas kepada seseorang. Ianya hanya memberi kesan sekiranya bahan-bahan berkhasiat ternyata kekurangan dalam tubuh badan.
8. Bahan-bahan berkhasiat bertindak secara perlahan-lahan dalam jangka masa yang panjang. Ia kebiasannya mengambil masa berbulan-bulan untuk mencapai kesan kejayaan.
9. Bahan berkhasiat bertindak merawat terhadap PUNCA penyakit sekiranya digunakan kerana menampung kekurangannya. Jika sesuatu keadaan yang sedia ada itu berpunca dari kekurangan sesuatu bahan berkhasiat yang tertentu oleh itu menambahkannya ketika mengambil makanan dapat mengatasi masalah serta kerosakan yang telah terjadi dan tidak berulang lagi.
10. Orang tua memerlukan lebih banyak bilangan khasiat, oleh kerana factor-faktor kekurangan yang berlarutan begitu lama serta penghadaman yang lemah.

RINGKASANYA...

Ubat di ambil masa kita sakit sahaja...

Supplement boleh diambil bila-bila masa.. flexible... dan yang paling penting minum air banyak semasa mengambil supplement...

Ubat mengandungi dadah yg membolehkan ia bertindak dengan cepat....

Supplement tidak menggunakan dadah tetapi mengandungi banyak vitamin-vitamin yang sihat yg digunakan untuk melawan segala penyakit....

MENCEGAH ADALAH LEBIH BAIK DARI MENGUBATINYA......





-------------------------------------------------------
 
Nurzhiana Mohd Yunus
Shaklee ID : 1085116
SMS / WHATSAPP : 013-5707812
Fb Page : Ziana Beauty Shoppe



Friday, December 20, 2013

Cara Optimumkan Kesan Vitamin & Mineral

Assalamualaikum.salam1malaysia.
Selamat Hari Jumaat. Penghulu segala hari. Semoga semua yg kita buat hari ini dan esok2 mendapat keredhaan Allah swt. AMIN..

Entri hari ini cuma untuk berkongsi kesan optimum mengambil vitamin dan mineral.

Kenapa perlunya vitamin yang lengkap, terutama multivitamn dan multimineral? Jawapannya di sini..

Vitamin A menjadi lebih mudah diserap dengan kehadiran vitamin E.

Vitamin C meningkatkan penyerapan zat besi, dan menukarkan zat besi kepada bentuk yang paling mudah diserap dalam badan. Vitamin C berinteraksi dengan antioksidan lain, terutamanya vitamin E, selenium, dan beta-karotena. Vitamn C juga memnbantu dalam penyerapan kromium.

Vitamin D berfungsi secara sinergistik dengan vitamin K dan kalsium untuk meningkatkan jumlah osteocalcin yang mesra tulang dan meningkatkan metabolisme tulang di kalangan wanita yang menghidapi osteoporosis. Vitamin D juga agen yang meningkatkan penyerapan kalsium.

Vitamin E boleh meningkatkan penyerapan, penggunaan dan penyimpanan vitamin A dan boleh melindungi hypervitaminosis A. Apabila vitamin E yang digunakan bersama-sama dengan vitamin C, ia mempunyai keupayaan untuk mengurangkan risiko preeclampsia pada wanita hamil. Vitamin E adalah sejenis antioksidan, dan selenium meningkatkan kesan antioksidan Vitamin E.

Vitamin K berfungsi secara sinergistik dengan vitamin D dan kalsium untuk meningkatkan kekuatan tulang.

Zat Besi adalah lebih mudah diserap dan digunakan oleh badan dengan kehadiran vitamin C.

Magnesium adalah lebih mudah diserap dan digunakan oleh badan dalam kehadiran boron.

Copper lebih optimum dengan kehadiran vitamin B6. Kekurangan vitamin B6 sebenarnya akan menghalang penyerapan copper .

Zink membantu dalam penyerapan mangan. Zink juga memainkan peranan penting dalam metabolisme dan fungsi imun.

Boron membantu untuk menukar vitamin D kepada bentuk yang lebih boleh digunakan, dan juga mempengaruhi kesan magnesium dan kalsium dalam mengoptimumkan metabolisme tulang dan mengurangkan kehilangan jisim tulang.

Semua 8 jenis vitamin B (B complex) bertindak secara sinergistik bersama-sama untuk kesihatan optimum.
Dalam pemakanan seharian kadangkala pengambilan vitamin & mineral tidak menentu dan tidak seimbang, sangat bagus untuk melengkapkan keperluan nutrient harian dengan mengambil vitamin lengkap, atau sekurang-kurangnya multi vitamin dan multi mineral.

Kredit to vitaminsemulajadi


~These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease~

SID: 1085116
013-5707812
FB: Cantek Sihat
Emel: iamnurzhiana@gmail.com


"pengambilan nutrisi shaklee salah satu usaha kita untuk meningkatkan kesihatan yakni kita juga perlu doa dan tawakal pada-Nya"

"sihat cantik bersama shaklee"
#shaklee #shakleemalaysia

Sunday, December 15, 2013

Ostematrix Shaklee untuk sakit tulang

Assalamualaikum.salam1malaysia

Sakit tulang atau sendi biasa terjadi pada mereka yang dah berumur. untuk merawat penyakit ini shaklee telah mengeluarkan nutrisi OSTEMATRIX shaklee. ostematrix sangat membantu dalam membina tulang dalam usia 1-40 tahun dan mereka yang berumur lebih 40 tahun boleh mengambil ostematrix untuk mengelakkan kehilangan jisim tulang.

kenapa ostematrix shaklee pilihan terbaik anda??

kebaikan ostematrix shaklee ialah:
1.megekalkan keseimbangan pada tubuh dan mengelakkan obesiti apabila tua kelak.
2.meguatkan tulang iaitu merawat tulang retak,menguatkan gigi,kuku,kerangka,sistem saraf dan menghalang masalah osteoporosis,merawat gusu berdarah,kejang,eczema.
3.membaiki masalah kebah,kejang,srtritis,sakit sendi jika mengambil 600mg kalsium sebelum tidur.
4.membantu mengurangkan sakit semasa datang haid,melancarkan sistem pembuangan air kecil.
5.mengurangkan tekanan,stress,depresi,gementar,sakit kepala,pitam,tidur lebih lena & nenyak (ostematrix ialah penenang saraf).
6.vitamin D-kalsium & fosforus menyerap lebih cepat,menyebabkan ketumpatan tulang tinggi,kerangka lebih kuat dan membaiki penyakit rickets & periodontal.
7.mengnesium-larut akan mengurangkan formasi batu karang/hempedu,bagi pesakit jantung akan membantu menstabilkan kadar denyutanhalang kalsium terendap,sisi dari perut.usus mudah dirembes keluar dan ION positif kedua penting dalam tubuh manusia.
8.zink,mangan,kuprum,boron-boleh menghalang masalah artritis,pertumbuhan otot & metabolisme kerangka terpelihara dan membaiki tulang rawan.


1 biji Oste = 1 gelas susu tinggi kalsium = 80 biji badam



hubungi saya jika berminat;
sms/wassap: 0135707812
pm @ FB page-->Beauty Health Care
FB saya-->Vitamin Cantek Sihat
SID: 1085116


"pengambilan nutrisi shaklee salah satu usaha kita untuk meningkatkan kesihatan yakni kita juga perlu doa dan tawakal pada-Nya"


"sihat cantik bersama shaklee" #shaklee #shakleemalaysia